Hufvudstadsbladets Seniorer

Föreningen Hufvudstadsbladets seniorer årsmöte tisdagen den 15.3.2022 kl 13.00 i rum 101, G18, adress Georgsgatan 18, Helsingfors. Möteshandlingarna delades ut på mötet.

Vi har en inbjuden gäst som före mötet presenterar sin bok Öppna dörrar. Gästen är alltså Per-Erik Lönnfors som torde vara känd för ganska många av våra medlemmar. Pejes presentation börjar exakt 13.00.

I år har vi med hittills hunnit med följande:

Lehtikuva 70 år. En liten grupp besökte utställningen på Päivälehtis museum den 18 januari med pressfotograferna Leif Weckström och Sixten Johansson som kommentatorer.

Träff med Hbl:s chefredaktör. Tisdagen den 8 februari mötte vi chefredaktör Erja Yläjärvi i festsalen på G18. Mötet med chefredaktören ledde till en livlig diskussion om Hufvudstadsbladets framtid och lockade omkring 25 deltagare.

SPF:s frågesportuttagning ägde rum onsdagen den 8 februari. Hbl:s lag blev andra i Mellannyland, slagna av laget från Vanda svenska pensionärer. Hbl:s lag samlade 34,5 poäng och blev med det fjärde bästa av alla lag från hela Svenskfinland. Vårt lag bestod av Staffan Bruun, Christina Juthas och Nils-Erik Friis.

Föreningen fyller 20 år i år. Jubileet kommer att uppmärksammas under året.

Vi återkommer med mera information om vad som händer år 2022 per epost och via Föreningsspalten som publiceras på måndagar i Hufvudstadsbladet.